Od jakiegoś czasu swój dzień zaczynam od szklanki ciepłej wody z cytryną. Kiedyś było to moim nawykiem, ba, wodę z cytryną piłam przez cały dzień. I to bynajmniej nie dlatego, że H2O solo mi nie smakowała. Chociaż przyznać muszę, że woda z sokiem z cytryny jest smaczniejsza od normalnej.

Wracając do tematu – i na Instagramie, i na Ask.fm dostałam pytania o to, po co właściwie piję wodę z cytryną z rana. Korzyści jest naprawdę wiele, dlatego na ten temat postanowiłam napisać oddzielnego posta. Mam nadzieję, że zachęci to i Was do praktykowania tego rytuału 🙂

Cytryna odkwasza organizm
O zakwaszeniu organizmu i o tym, z czym się ono wiąże, pisałam już kilka miesięcy temu. Zainteresowanych odsyłam do tego wpisu. Cytryna w układzie pokarmowym staje się produktem alkalizującym, dzięki czemu chroni nas przed zakwaszeniem.

Witamina C
Oczywiście w plasterku cytryny nie znajdziemy nie wiadomo jakich ilości kwasu askorbinowego, ale kilka takich szklanek dziennie pomoże nam w dostarczeniu organizmowi odpowiedniej dawki wit. C.

Nawodnienie organizmu
Szklanka wody na czczo zapobiegnie odwodnieniu organizmu (już kilka procent poniżej normy jest niezwykle groźne!). W czasie snu tracimy duże ilości wody pocąc się i oddychając, ważne jest więc, aby jak najszybciej tę utraconą wodę uzupełnić.

Pobudzenie układu trawiennego
Zawarte w cytrusach flawonoidy usprawniają procesy trawienne. Woda z cytryną „obudzi” więc nasz żołądek do trawienia nadchodzącego śniadania.

Oczyszczenie z toksyn
Cytryna powoduje zwiększone wydzielanie żółci, dzięki czemu oczyszcza wątrobę z toksyn.

Poprawienie nastroju
Może to trochę śmieszny powód, ale prawdziwy! Olejki eteryczne cytrusów mają działanie antydepresyjne, kojące i odprężające. Warto zafundować sobie taką terapię, szczególnie jeśli wstałaś z łóżka nie tą nogą, co trzeba 😉

Dla urody
Dzięki zawartości antyoksydantów, cytryna spowalnia procesy starzenia się skóry, a mówiąc wprost – zapobiega jej wiotczeniu i pojawianiu się zmarszczek. Ponadto dzięki działaniu detoksykacyjnemu oczyszcza skórę, zapobiegając powstawaniu wyprysków.

Do wody z cytryną można również dodać łyżkę miodu i odrobinę soli – powstanie nam z tego domowej roboty izotonik 🙂

Pamiętajcie tylko, że witamina C ulega rozpadowi już w temperaturze powyżej 40 stopni Celsjusza, dlatego nie zalewajcie jej gorącą wodą. Cytrynowe napoje powinno się też wypić jak najszybciej po ich przygotowaniu, aby jak najmniej kwasu askorbinowego utleniło się z drinka.

Wprowadzicie nowy nawyk do swojego dnia codziennego?
Jeśli nie wystarczą Ci wymienione powyżej korzyści wynikające ze spożywania wody z cytryną, niech przekona Cię argument ostateczny – no ze mną się nie napijesz? 😉

Obserwuj mnie na:
error