Wspominałam już, że ostatnio trening siłowy poszedł w odstawkę na rzecz biegania (o tym, co mnie do niego w ostatnim czasie motywuje, przeczytacie tutaj). Biegam średnio 4 razy w tygodniu 4-5 km, co zajmuje mi niespełna pół godziny. Biegam tempem rekreacyjnym, niemalże spacerowym, gdyż temperatura i duchota mimo późnego wieczora nie pozwala na bicie rekordów. Dlatego też przed każdym biegiem wykonuję w domu krótki trening obwodowy, który pozwala na porządne zmęczenie się. Zauważyłam też, że takie dłuższe przygotowanie mięśni sprawia, że biegnie mi się o wiele lżej, niż po samej rozgrzewce.

Takie obwodówki zajmują mi mniej niż 20 minut. Jak wyglądają – możecie sprawdzić poniżej.

Trening wykonywany z kettlebelem (8 kg)

Wypróbujecie któryś z treningów? 🙂

Obserwuj mnie na:
error

19 komentarzy

  1. uwielbiam takie przyjemne treningi i na pewno któryś z nich wypróbuję
    przydadzą mi się, mimo że nie biegam 🙂
    a ja dzisiaj idę pakować triceps i klatę 😀

    • Nie trzeba koniecznie łączyć ich z bieganiem. Robione solo czy z dodatkiem innego cardio będą równie fajne 🙂
      Na życzenia miłego treningu już za późno, ale mam nadzieję, że się udał 🙂

    • Anonimowy Reply

      Mięśni sobie nie zrobi bieganiem więc lepiej nie rezygnować z tego całkiem. Sylwetka robi się na ciężarach a nie na bieganiu.

    • A kto tu mówi o mięśniach? Akurat na sylwetce mi nie zależy, podoba mi się to, jak jest teraz 😉

    • Wow, ale mnie zaskoczyłeś anonimie…:-) poważnie, sylwetkę się robi na ciężarach, czy może podnosząc ciężary?

    • Anonimowy Reply

      Bieganie też jest wspaniałe, może mięcha po nim nie będzie ale lepsze samopoczucie, kondycja i zdrowsza sylwetka na 100% 😉

  2. oczywiście zapiszę sobie grafiki 😀 u mnie znowu w odstawkę poszły interwały na rzecz jogi i pilatesu, odczuwałam ostatnio zmęczenie, więc wolę odpuścić trochę niż spowodować jakieś szkody 🙂 to pewnie przez to, że łączenie ZWOW-ów z moim obecnym siłowym to nie lada wyczyn, ponieważ ten z piłką swiss jest aerobowy i naprawdę daje w kość, a teraz jeszcze przerwy aerobowe wydłużyły się do 60s, więc daje w kość 2x bardziej 😀 trening niezwykle przyjemny mimo że męczący, ale w inne dni muszę odpocząć żeby mieć w ogóle na niego siłę 🙂

    • Pilates u mnie też się wkradł, robiłam fajny zestaw w sobotę – możesz zerknąć na moje endo 🙂 A skąd bierzesz treningi pilatesu w ogóle? 🙂
      O kurczę, łączenie siłowego z aerobami? To musi być hardcore 😀

    • no mega hardcore 😀 a do tego ZWOW-y były, nie dziwię się, że taka zmęczona się czułam 😀 teraz jak aeroby zwiększyły czas do 1 minuty, to muszę odpuścić interwały, bo inaczej na siłowy nie mam siły 🙂
      korzystam z różnych filmików na youtubie, lubię takie kanały jak np. XHIT Daily, BeFIT czy fitappy2, a Ty skąd bierzesz treningi pilatesu? 🙂

  3. Anonimowy Reply

    Hej 🙂

    Jaka jest różnica między interwałami a obwodami. Wiem, że w obwodach mamy jakiś czas całkowitego odpoczynku, a w interwałach między kolejnymi interwałami po prostu zmniejszamy temmpo pracy. Mimo tej różnicy te dwa typy trenningów wydają mi się podobne i chciała bym się dowiedzieć jaka jest różnica w efektachoraz w kondycji i na który z tych trenigów postawić? Właśnie układam sobie plan treningowy: 2 razy trening siłowy + … – no i właśnie myślałam o 2 treningach interwałowych, ale w tym momęcie co z obwodowymi?

    Prosze o pomoc i radę 🙂

    Pozdrawiam Patrycja

    P.S. Piszesz niezły blog 🙂

    • To nie do końca tak, jak kombinujesz 🙂 Zacznijmy od tego, że trening interwałowy może być jednocześnie obwodowym i niektóre moje też takie są.
      Najprościej mówiąc, trening interwałowy to taki, gdzie liczy się czas i jest on podzielony na okresy wzmożonego wysiłku i okresy odpoczynku (lub lekkiego wysiłku). Natomiast obwodowy to taki, gdzie wykonujesz kilka ćwiczeń następujących po sobie (nieważne czy z przerwą, czy bez), a następnie wszystkie je powtarzasz raz czy kilka razy.

      Jeśli chodzi o kondycję, to interwały są do tego świetne, ale tak jak mówiłam – możesz je robić w formie treningu obwodowego. Jeśli dopiero zaczynasz, najlepiej jest skorzystać na początku gotowców 🙂

      PS Dziękuję 🙂

  4. Anonimowy Reply

    Ja też spróbuję oczywiście:)) Szukałam takich treningów:)

Write A Comment