Dziś post na życzenie. Takie lubię najbardziej, bo wiem, że znajdą się zainteresowani danym tematem. Jeśli więc macie jakieś propozycje albo będziecie mieć w przyszłości – nie czekajcie aż sama wpadnę na napisanie posta dotyczącego danego zagadnienia, ale zaproponujcie taki temat od razu 🙂 

Jedna z Was prosiła mnie o pokazanie pozycji, w których rozciągamy plecy. Zabierając się do robienia zdjęć myślałam, że będzie ich tylko kilka. W międzyczasie zaczęły przypominać mi się jeszcze inne, nieco zapomniane przeze mnie pozycje i w rezultacie prezentuję Wam ponad 20 propozycji. Część z nich pozostawiam bez opisu, bo można się samemu domyślić, jak poprawnie je wykonać, inne zawierają krótki komentarz.

Tak naprawdę plecy rozciągamy w większości stretchingowych pozycji, ale te wybrane przeze mnie chyba najsilniej na nie oddziałują. Nie uwzględniłam rozciągania odcinka szyjnego kręgosłupa – tu odpowiednie będą krążenia głowy, próba dotknięcia uchem do barku (nie na odwrót! Barku nie podnosimy), dotknięcie brodą klatki piersiowej i odchylenie głowy, „rozglądanie się” na boki.

Zapraszam do oglądania! 🙂

Trudniejsza wersja downward facing dog – nogi proste
Prostsza wersja downward facing dog – z ugiętymi kolanami
Prostsza wersja upward facing dog – uda leżą na macie
Trudniejsza wersja UFD – oparcie na dłoniach i podbiciu stopy

A na koniec pochwalę się, że wczoraj w końcu zrobiłam coś, co z można nazwać prawie-mostkiem – to również bardzo dobre ćwiczenie rozciągające kręgosłup. Teraz będę doskonalić moją pokraczną wersję żeby za jakiś czas móc pochwalić się pełnym, poprawnym wykonem 😉

Dołożylibyście jakieś pozycje od siebie do tego zestawu ćwiczeń? Pamiętacie o rozciąganiu pleców?

PS To chyba najbardziej pracochłonny post, jaki udało mi się stworzyć 😀

Obserwuj mnie na:
error

52 komentarze

  1. bardzo ciekawe ćwiczenia 😉 co do mostku, kiedyś potrafiłam zrobić go z pozycji stojącej, ale sądzę, że obecnie bym tego nie zrobiła, nawet nie spróbuję, bo się połamię jeszcze, ale właśnie spontanicznie stwierdzam, że muszę nad tym popracować 😉

    • Trzymam kciuki! Ja zrobiłam go spontanicznie właśnie – choć jeszcze tydzień temu nie potrafiłam się w ogóle podnieść 😉 Oczywiście prawidłowy mostek to to nie jest, ale mam przynajmniej jakąś bazę 🙂

    • dziś pierwszy mostek po iluś latach i od razu bez problemu się podniosłam i jest prawie ładny 😉 tylko nogi troszkę zgięte 😉

  2. O bardzo przydatne,bo ostatnio coś mnie w plecach łamało:D

    A mostek to jedna z tych wygibasowych pozycji,które wychodzą mi prawie idealnie:D Ale Agacie i tak nikt chyba nie dorówna w kwestii rozciągnięcia,a raczej plastyczności:) Kobieta guma:)

    • Chyba możemy już mówić, że starość – nie radość 😀

      Chcę to zobaczyć! 😀 Nie mam na kim się wzorować w doskonaleniu mojego połamańca 😉
      Co do Agaty – święta racja. Ona pewnie nie ma kości 😀

  3. Super post! Tego mi było trzeba 😉 A jutro po pracy od razu rzucę się na matę 😉
    A i pochwalę się, że mostek ze stania śmigam 😉
    Dzięki i pozdrawiam!

    • Łaaał, gratulacje! 🙂
      Na matę nie rzucaj się zbyt mocno, bo możesz już nie wstać, a tego nie chcemy! 😀

  4. Anonimowy Reply

    ja wykorzystuję codziennie prawie wszystkie z tych pozycji, które tu prezentujesz 🙂 kilka których nie znam (teraz policzyłam: dwie :D) pewnie też włączę do rozciągania po treningu. ale mostka nie dam rady zrobić 😛
    co do postów na zamówienie – to mam propozycję 😛 ja chętnie poczytałabym o treningu siłowym, jaki wykonujesz w domu – na Twoim instagramie widziałam wpisy, że robisz dzielony 😛 czy zaczynałaś od FBW, czy sama ułożyłaś trening dla siebie czy to jakiś ułożony przez trenera, i do tego piszesz recenzje zwowów, więc jestem ciekawa jak łączysz oba treningi, czy zuzkę robisz w dni pomiędzy? ja też ćwiczę w domu i również niedawno moje domowe zaopatrzenie wzbogaciło się o hantle, ale na razie wykorzystuję je tylko do zuzkowych treningów 😉
    pozdrawiam! kasia

    • Anonimowy Reply

      a! co do ćwiczeń rozciągających plecy to robię jeszcze jedno – podobne do tego na pierwszym zdjęciu po lewej (na te same mięśnie działa), tylko w staniu w rozkroku, zgięcie w pasie tak żeby placy równolegle do podłogi, ręce wyciągnięte przed siebie i dłonie oparte o coś w stylu biurko/parapet – też jest fajne 😉

    • Jeszcze trochę i zrobisz mostek, zobaczysz. Mój jest mega koślawy i mostkiem go w sumie nie można nazwać, bo to profanacja (:P), ale będę nad nim pracować 🙂
      Co do Twojego ćwiczenia – chyba wiem, o co chodzi 😉

      Jeśli chodzi o propozycję posta – na pewno taki się pojawi, bo planuję go od kiedy rozpoczęłam ten trening 😀 Co więcej – będzie jutro albo najpóźniej pojutrze.
      Zuzkę na razie porzuciłam, ale mam kilka zaległych recenzji, które publikuję 😉

  5. Świetny post. Pięknie pokazujesz 😀 Mam jeszcze jedno ćwiczenie – cudowne! pokażę Wam na blogu 😉 Jest trochę skomplikowane w swojej prostocie 😉

    • Ja odczuwam go szczególnie po całym dniu na uczelni albo dłuższym chodzeniu z torebką przewieszoną przez ramię – koszmar. Ale taki stretching bardzo pomaga na spięte mięśnie 🙂

  6. Dziękuję Ci ,bardzo mi pomogłaś 🙂 Na pewno mi się przydadzą 🙂
    Chce się nauczyć robić szpagatu w staniu takie z nogą z tyłu i w tym mi plecy wysiadają…
    Co do mostku to kiedyś na wfie tak sobie chciałam spróbować ile mogę sie zgiąć,aż zrobiłam pierwszy mostek ze stania,ale byłam zaskoczona 😀
    Jeszcze raz Ci bardzo dziękuję :*
    Świetną masz figurę 🙂

    • No proszę Cię… Ja tu zwykłego francuskiego nie mogę, a Ty mi z igłą w staniu wylatujesz… 😀
      Gratuluję tego mostka! 🙂 Ja najpierw nauczę się z leżenia, a później będę schodzić po ścianie 🙂 No i powodzenia w Twoich celach 🙂
      Dziękuję :*

  7. Ale wygibasy:-) Wow! Uwielbiam rozciągac plecy- czuję się wtedy bardzo zrelaksowana. Korzystam może z 4 ćwiczeń, które pokazałas, no i bardziej skupiam się na nogach iż one walczą ze mną- nie chcą współpracować i odmawiają posłuszeństwa:> eh…

  8. super, wiesz ,że szukałam tego za swego czasu po całym necie i nie umiałam znaleźć. Nie obrazisz sie jak te zdjęcia ściągnę na tabciaka 😀 ? Fajnie by było jakbyś zaczęła robić gify 😀

  9. super post;) na pewno się przyda;))) proponuję zrobić serię takich postów – rozciąganie na poszczególne części ciała 😀 super sprawa 😀

  10. na rozciąganie pleców mogą być jeszcze rożne pozycje w leżeniu na brzuchu, do tego kołyska.. sporo można tego wymyślić:D

    a po mostku trzeba pamiętać by zrobić skłon do przodu : )

    • Kołyska nawet mi do głowy nie przyszła, masz rację 🙂 A jakie inne w leżeniu? :>

      O skłonie też nie wiedziałam, dzięki za informację! 🙂

    • Jeśli to to, o czym myślę, to chyba nie jest to pozycja stretchingowa, ale napinająca mięśnie grzbietu. Ale mogę się mylić 🙂

  11. tyle jest pozycji do rozciągania pleców, a ja wykorzystuję może 3? 😛 dzięki za całą resztę 😀

  12. Super ćwiczenia i zdjęcia je ilustrujące. :))) Rozciąganie pleców polecam wszystkim długo pracującym w pozycji siedzącej i wszystkim aktywnie ćwiczącym, by nie zapominali o rozciąganiu mięśni po treningu. Pozdrawiam :)))

Write A Comment