Dziś, zgodnie z Waszymi prośbami, kilka zdjęć z pozycjami, w których rozciągają się mięśnie łydek. Pierwszy post o tym, jak wyszczuplić łydki, znajdziecie tutaj.

W większości z tych pozycji rozciągamy również kręgosłup, co jest szczególnie ważne, a o czym większość ludzi (ćwiczących i nie) zapomina. Dobrze jest więc włączyć te pozycje do potreningowego rozciągania 🙂

Downward facing dog.
Prosta linia od nadgarstków do bioder, pięty próbujemy docisnąć do podłogi. Dla ułatwienia można zgiąć nogi w kolanach.

Upward facing dog.
Ciężar ciała opieramy na podbiciu stopy i na dłoniach. Kręgosłup wyginamy w łuk.
Warrior I
Noga z przodu zgięta pod kątem prostym, palce skierowane w przód. Tylna noga wyprostowana, palce skierowane w bok. Tułów skręcamy jak najbardziej do przodu. Ręce uniesione w górze, plecy proste.
Warrior II
Ułożenie nóg jak w poprzedniej pozycji. Ręce rozłożone na boki, plecy proste. Tułów staramy się przenieść jak najbardziej do boku.
Triangle
Ułożenie stóp jak przy poprzednich pozycjach, tym razem noga z przodu wyprostowana. Dłoń kładziemy przed przednią stopą. Druga ręka wyprostowana w górze, w jej stronę kierujemy wzrok.
Standing forward bend
Stajemy prosto. Pochylając się do przodu staramy się dotknąć klatką piersiową ud. Dla ułatwienia możemy złapać dłońmi kostki.
Nie jestem pewna, czy to jogowa pozycja, ale musiała się tutaj znaleźć.
Jedną nogę uginamy lekko w kolanie, biodra wypychamy do tyłu. Drugą nogę prostą wyciągamy przed siebie, zadzieramy palce do góry. Pochylamy tułów, zachowując proste plecy.
Co do tej pozycji – również nie jestem pewna, czy przynależy do jogi. Pojawiła się jednak w TF i od tej pory bardzo ją lubię!
Stajemy w jak największym rozkroku, jak gdybyśmy chcieli zrobić szpagat. Pochylamy tułów w przód, zachowując proste plecy.
I w tym przypadku nie wiem, czy pozycja ma cokolwiek z jogą wspólnego, ale musiała się znaleźć w tym zestawieniu.
Wykonujemy siad prosty rozkroczny. Zachowując proste plecy staramy się dotknąć klatką piersiową (nie głową!!!) ud. Łapiemy rękami palce stopy i przyciągamy ją delikatnie do siebie.

Stretch it out! 🙂

Obserwuj mnie na:
error